Logo ontwerp

onze specialiteit

Een logo is een belangrijk instrument in de communicatie met uw bestaande en toekomstige klanten. Lupa is gespecialiseerd in logo ontwerp. Bij elke opdracht garanderen wij een sterk logo dat voldoet aan alle eisen.

Enkele realisaties

Een nieuw logo in 4 stappen

Verkenningsfase

Via een goed gesprek of briefing vernemen waar uw bedrijf en producten voor staan. Vervolgens definiëren we de doelgroep en het gewenste imago.

Ontwerpfase

Op basis van een creatieve briefing werken we een reeks logo ontwerpen uit. Onderling verschillen de voorstellen maar elk ontwerp voldoet aan de vereisten die in de briefing werden aangeduid.

Selectiefase

Een logo wordt geselecteerd en indien nodig worden verschillende varianten hiervan uitgewerkt totdat een finale selectie kan worden gemaakt.

Afwerking

Het finale logo wordt op punt gesteld en u ontvangt voor elke online en offline toepassing de juiste extensie samen met een info pdf die oa. de kleurwaarden bevat.

Wij zochten oorspronkelijk enkel een goede logo ontwerper, maar nu na 4 jaar kunnen we spreken van een mooie samenwerking met een betrouwbare partner.

Sam Degraaf, Lumeon lighting

Fase 2: De huisstijl

Eenmaal het nieuwe logo er is, komt de volgende stap: de creatie van een huisstijl. Grafische stijlelementen en kleurwaarden worden bepaald en verwerkt in tal van items zoals visitekaartje, envelop, presentatiemap of groetenkaart.

Een huisstijl vormt de visuele identiteit of het gezicht van een organisatie. De huisstijl bevat niet enkel het logo maar bepaalt ook mee de look van uw website, briefhoofd, folders, belettering… kortom alles waarmee je zichtbaar bent als onderneming.

Een goede huisstijl garandeert herkenbaarheid. Maar enkel als de huisstijl consequent wordt gebruikt. Lupa ontwikkelt telkens opnieuw de gepaste huisstijl voor elke onderneming. Daarbij leggen we in de vorm van een corporate guide of huisstijlgids haarfijn uit hoe uw huisstijl eruitziet en wat u waar best kan gebruiken.